Instagram Stories Vakantie Florida

Onze jaarlijkse vakantie met de kinderen naar zonnig Florida ging weer veel te snel voorbij. Niemand van ons was er nog aan toe om naar huis te gaan! Amerika is ons favoriete vakantieland en de staat Florida is het warmst in de wintermaanden en het minst ver vliegen. Naast mijn foto’s voor in ons fotoalbum heb ik in die 2 weken ook een aantal foto’s geplaatst op mijn Instagram Stories.

Instagram Stories Vakantie Florida.

Zaterdag 18 februari.

Travel Florida Golden Corral

Vrijdagavond kwamen we aan op ons bestemming. Nog snel wat boodschappen gehaald en redelijk vroeg ons mandje in. Het is 6 uur vroeger in dit deel van Amerika, dus voor ons biologische klokje waren we al tot diep in de nacht aan het doorhalen ;). De volgende ochtend (0700 Amerikaanse tijd wakker) gingen we ontbijten bij Golden Corral, een buffetrestaurant waar je kunt ontbijten, lunchen en dineren. Golden Corral Buffet and Grill Restaurants zijn populair in Amerika, veel eten voor een leuke prijs. Je vindt er lokale bevolking, maar natuurlijk ook toeristen en dan vooral de Snowbirds en Canadezen. Ik nam een typisch Amerikaans ontbijt met bacon, ei en pancakes met slagroom. Om al dat ongezonde voedsel een beetje te compenseren, ook nog wat fruit ;).

Chrome Nagels

Een dag voor de vakantie heb ik mijn nagels laten doen, ik wilde graag chrome nagels (ook wel mirror nails genoemd) met een blauwe ondergrond. In onze tuin stond een jacuzzi waar ik de eerste dagen veel in heb gezeten met de kids. Vooral in de vroege ochtend lekker om in te zitten wanneer het nog niet zo heel warm is buiten. Check mijn chrome nagels aan het zwembad op mijn Instagram feed

Zondag 19 februari.

Mac Lightful C Tinted Cream SPF 30

Ik word heel snel bruin en verbrand nagenoeg niet, maar helaas heb ik wel snel pigmentvlekken in mijn gezicht. Dit fijne spul van Mac Cosmetics zorgde er voor dat mijn huid goed werd beschermd en ik egaal bruin ben geworden in mijn gezicht. Mac Lightful C Tinted Cream is een getinte dagcrème dat naast SPF 30 ook vitamine C bevat dat je teint verbeterd en hyperpigmentatie tegen gaat. Uiteindelijk werd de kleur zelfs te licht voor mijn gebruinde huid, ik heb hem in de kleur medium. In totaal zijn er 9 kleuren beschikbaar. De gehele Mac Lightful C collectie kan je vinden bij deBijenkorf.nl

Dunkin Donuts vs. Krispy Kreme

Dunkin Donuts vs. Krispy Kreme. Een zware klus om te testen welke nu lekkerder is ;). Check de gekozen donuts op mijn Instagram feed. Dunkin Donuts heeft voor ons Europeanen een grotere naamsbekendheid, maar veel Amerikanen vinden de Krispy Kreme donuts lekkerder. Ik vind de originele glazed donut het lekkerst (voor mij geen Boston creme of custard filled donuts) en die van Krispy Kreme is echt heel erg lekker!

Lays American Flavors

Niets leukers dan smaken proberen die wij in Nederland niet kennen. Beer and Brats was favoriet.

Travel Florida

Wij zaten in het Regal Oaks Resort in het plaatsje Kissimmee (half uur rijden vanaf Orlando). Een aanrader voor gezinnen, mooie huizen met tuin en een jacuzzi en op het resort zelf een groot zwembad met glijbanen en een bubbelbad.

Regal Oaks Resort.

Jeep Wrangler Sahara

De eerste jaren dat wij naar Amerika gingen bleef ik (als autofreak) maar foto’s maken van al die mooie bolides. Dit jaar heb ik mij weten te beheersen en heb ik maar een paar auto’s op de foto gezet. Waaronder deze mooie Jeep Wrangler Unlimited Sahara. Ik dacht dat het een Jeep Rubicon was (mijn favoriete Jeep) maar deze is ook erg mooi.

Maandag 20 februari.

Cracker Barrel

Cracker Barrel is een Amerikaans keten met als thema Country en een old-fashioned inrichting. Op het menu staan allemaal gerechten uit het Zuiden van het land. Cracker Barrel staat bekend om de samenwerking met Country artiesten, maar ook om hun liefdadigheid (denk aan hulp bij de slachtoffers van orkaan Katrina). Alle Cracker Barrel restaurants hebben een aangrenzende winkel waar je hele leuke typisch Amerikaanse cadeautjes kunt kopen.

Yankee Candles

Zoals de Yankee Candle bijvoorbeeld. Heerlijke geurkaarzen en bij vele favoriet. Beetje jammer dat ze veel te zwaar zijn voor in de koffer anders had ik er een paar ingeslagen.

Beers

Verschillende biertjes. Ik houd er van.

Dinsdag 21 februari.

St. Augustine Florida

St. Augustine is zo leuk! Het is het oudste stadje van Amerika en wij waren er nog nooit geweest. Het is best wel toeristisch maar heel gezellig, met overal leuke winkels, koffietentjes, eettentjes, ijssalons en terrasjes. Terrasjes zie je in Amerika gelukkig steeds meer! Naast de gezellige straatjes vind je er ook een stukje geschiedenis, een fort met oude kanonnen en het oudste houten schoolgebouw van Amerika. Vanaf Kissimmee is het ongeveer 2½ uur rijden.

St. Augustine Alligator Farm Zoological Park

Onze jongste is helemaal gek van krokodillen, wolven en cheetah’s. Normaal gingen we altijd naar Gatorland in Florida maar het bleek dat er in St. Augustine ook een Alligator Farm was.

Woensdag 22 februari.

Sephora

Wat doe je op een regenachtige dag? Shoppen! Sephora kon ik natuurlijk niet overslaan, ik moest mijn VIB Rouge Status wel eer aan doen. Op mijn Instagram Feed liet ik zien wat ik allemaal had gekocht.

Travel Florida

Uiteten is iets wat je in Amerika bijna iedere avond doet en elk restaurant in Kissimmee (en dat zijn er heel veel) is dagelijks gevuld. Een aantal avonden, wanneer wij terugkwamen bij ons huis, hadden wasbeertjes het gemunt op onze vuilnisbak.

Donderdag 23 februari.

Outback restaurant

Ook een heel leuk restaurant is Outback Steakhouse. Het is een Amerikaans keten met Australië als thema. Amerikaans bier heeft niet zo’n hele goede naam maar ik vind het lekkerder dan bijvoorbeeld Heineken. Budweiser is mijn favoriet.

Icecream

Bij Outback hadden we geen dessert genomen, dus nog even naar de supermarkt gegaan om wat ijs mee te nemen om bij ons huis op te eten.

Vrijdag 24 februari.

Dagje bij het zwembad.

Harlan Coben

Met het nieuwste boek van Harlan Coben, ‘Naar Huis‘. Een aanrader.

Camaro

Toch nog een auto op mijn Instagram Stories, een Chevrolet Camaro. Wij zaten niet ver van Old Town, een wijk met een unieke verzameling van winkels, eetgelegenheden, bars en attracties. In de avond zijn er autoshows, op vrijdagavond de American Muscle auto’s en op zaterdagavond de klassiekers.

Zaterdag 25 februari.

Regal Oaks Resort

Dit was ons heerlijke huis. Een grote woonkamer, grote keuken, terras met tafel en stoelen, ligstoelen, jacuzzi, 3 grote slaapkamers en 2 grote badkamers. Ja, ik zeg bij alles groot, want dat was het ;).

Old Town Florida

Nog een foto van de avond ervoor in Old Town.

Zondag 26 februari.

Travel Florida

Een heerlijke warme dag aan het zwembad met geen één wolkje aan de lucht. Love!

Maandag 27 februari.

Disney Springs

De dagen vliegen voorbij. Deze avond gingen we naar Disney Springs, een uitgaansgelegenheid met een grote dine-in bioscoop, food trucks, leuke bands die optreden op straat en veel restaurants (denk aan T-Rex en Rainforest Cafe) en winkels.

Disney Springs Sephora

De winkelstraten in Disney Springs zijn nog uitgebreider geworden ten opzichte van vorig jaar. Langs deze Sephora ben ik heel snel gelopen, ik had namelijk al bij de Sephora in de Florida Mall genoeg gekocht!

Een winkel waar je van alles kunt krijgen van Coca Cola.

Disney Springs L'Occitane

Ow ja, bij L’Occitane had ik nog wel wat gekocht, hun nieuwste cleanser, binnenkort een review.

Dinsdag 28 februari.

Legoland Florida

De Disneyparken hadden we na een aantal jaren achter elkaar naar toe te zijn geweest wel even gehad. De kinderen wilde graag naar Legoland, daar waren we nog nooit geweest. Het attractiepark is het vijfde en tevens grootste Legolandpark ter wereld. Erg leuk.

In het park was ook een 20 minuten durende piraten waterski-show. Leuk om te zien en we zaten heerlijk in de zon aan het meer.

Cypress Gardens Florida

Grenzend aan Legoland ligt Cypress Gardens, een botanische tuin waar veel films zijn gemaakt, omringd door een groot meer. Je kunt er fijn wandelen, alhoewel de krokodil daar wel dichtbij zwemt. De enorme Banyan boom staat er nog steeds en is ooit geplant in 1939.

Disney Springs Starbucks

De avond ervoor, toen we in Disney Springs waren, was ik vergeten deze foto van Starbucks te posten.

Woensdag 1 maart.

Cocoa Beach Florida

Een dagje naar het strand. Wanneer we richting de Atlantische Oceaan gaan is Cocoa Beach favoriet. Wanneer we naar de Golf van Mexico gaan is Clearwater favoriet. Vorig jaar durfde onze oudste de zee niet in vanwege een filmpje die ze had gezien op Youtube over haaien die heel dicht bij de kust van Cocoa Beach kwamen. Dit jaar hebben we wel heerlijk in de zee gezwommen.

Dodge Challenger

Op de parkeerplaats bij het strand stond een hele mooie Dodge Challenger (sorry, de laatste).

Donderdag 2 maart.

Kissimmee Florida

Een warm dagje aan het zwembad. Het einde van de vakantie nadert :(.

Red Lobster

Een favoriet restaurant van mij in Amerika is seafood restaurant Red Lobster. Heerlijke kreeft en crab legs (en een lekker biertje).

Vrijdag 3 maart.

Beautycare

En toen was de laatste dag alweer aangebroken. Veel te snel gegaan. Ik vind inpakken heel leuk, maar niet voor de terugreis.

Regal Oaks Resort

Lekker dramatisch afscheid nemen.

Het fijne terras aan huis.

De woonkamer.

Travel Florida

We hadden om 10u uitgecheckt en bleven vervolgens tot een uurtje of 12 bij het zwembad.

Regal Oaks Resort

Nog een laatste foto van het resort. Ieder jaar gaan we naar een andere plek, maar het Regal Oaks Resort is absoluut de plek waar wij de volgende keer weer willen verblijven.

Oké nog eentje dan!

The Mall At Millenia

Onderweg naar het vliegveld nog even gestopt bij The Mall At Millenia. Een hele grote Mall met ongeveer 150 winkels, een food court en verschillende luxe eetgelegenheden. De beste winkels zitten hier, denk aan Macy’s, Bloomingdale’s, MAC Cosmetics, Sephora, Victoria’s Secret, Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Bulgari en Cartier.

Starbucks

Laatste Starbucks koffie, ik wilde graag de nieuwste koffie proberen, coconut milk mocha macchiato. Espresso shots met gestoomde kokosmelk, met een vleugje witte chocolade mokka saus en als topping karamelsaus. Ook te bestellen als Iced variant. Lekker maar in het vervolg ga ik toch liever voor mijn vertrouwde cappuccino of caramel macchiato.

Dat was onze vakantie op Instagram Stories. Wat is jouw favoriete vakantiebestemming? Let me know XO Frieda.